Pages

Sunday, August 29, 2010

Persiapan Raya

Arini dah ari ke-20 umat islam berpuasa.....masing2 sume mesti sibuk nak buat persiapan raya kan...nak beli baju untuk famili and kuih2 nie.....saya mcm kebiasaannya beli kuih tunjuk....oh seperti last year saya ada tolong my mum jugak jualkan kuih raya "kak esah"......cuma kuih2 yg ala2 mcm senang je saya buat sendiri.....kuih apa tue?.....hehe....malu nak ckp.....kuih senang je tue.....kuih biskut cornflake madu.....gile senang....dah yg tue je saya reti.....wife cik kit nie kena belajar lagi buat kuih and memasak.......sikit2 la kan belajar nnti jadi byk ye tak??
last saturday we all sempat ke PKNS shah alam....sy pasti sume org tau.....ala yg dekat2 dgn tasik shah alam tue....ingat saje nak jalan2 survey cari baju kurung cik yana dode.....mmg banyak pilihan....tp tulah kita kena bijak memilih....nak jenis yg mcm mana...sebut saje.....sume ada.....nnti bsk saya upload pic baju raya cik yana dode.....
oh theme kami this year bercampur2.....gile anak warna hijau,mak sibuk nak warna pink....cik kit maybe baju melayu warna biru.....bercampur kan??edi bila kita nak pakai baju raya kaler sesama nie?.....tahun depan kita cuba ek.....memandangkan ami dah membeli baju kaler pink aritue....hehe...

oh cik yana lepas kami belikan baju raya tue....ktorg test soh dia pakai....nak tgk muat2 ke atau kecik ke besar ke....lpas pakai baju kurung tue minah kuat berangan nie,menangis tak kasik bukak baju dia.....oi cik kak raya lambat lagi...kang kalu baju tue terkotor ke koyak ke nnti mummy kena beli lagi lapan......hehe!.....mcm2 kan feel budak2 nie kan.....kdg2 seronok.....tp saya akui anak saya mmg kuat berangan.....mana lagi mesti lah ikut mcm mummy dia.....

tapikan saya ada keinginan belom tercapai lagi.......saya nak baju kaftan yg jenis2 mcm nie...


baju dr Nobella Collection(http://www.my-nobella.com/)

nie satu lagi.....
baju dr Nobella Collection(www.my-nobella.com)
baju dr Nobella Collection(www.my-nobella.com)
baju dr Nobella Collection(www.my-nobella.com)
alangkah moleknya kalu saya dpt pakai baju2 caftan nie....cantik2 baju nya....nnti tgk kalu ada yg berkenan boleh sy beli dr kedai nie....

d yg budiman sudilah sekiranya izinkan ami beli baju nie....hehe....jgn mara ami mmg byk baju...baju yg tak bukak tag pun ada lagi kt almari atas.....gile mak yana mmg kuat membazir.....tapikan saya dah byk berubah.....dulu2 sblm ada anak bolehla.....skrg tak dpt la.....byk lagi perkara2 lain yg saya kena fikir....

Sekian terima kasih...

3 comments:

Unknown said...

nak beli baju kaftan....baju kelawar tu baju kaftan gak kan...10 hengget jek...nak lapan pon boleh...nanti kita gi tgk baju kaftan cam dalam gamba tu..hehe(bila la nak mekap kete ni)..hehe

LinaKit@Mrs Kit said...

tu baju kelawar la d....bukan baju raya...lawakan?lagi lawa kalu ami yana yg pakai...hahaha...gile perasan...

Unknown said...

nanti beli la..